Kundeservice: 35102419 (09:00-15:30)
Når du har kjøpt frakt til utlandet, vil du motta 2 sendelapper. 1 fra FedEx og 1fra Bring.
Begge disse må printes ut og festes på pakke. Deretter kan pakke leveres på nærmeste Post i Butikk.
Sporingsnummeret ditt finner du på "Min side" og kan spores på på www.fedex.no/sporing
Hvis FedEx-sendelappen din får status "ETD", betyr det at alt er i orden med fortollingen, og pakken er klar for sending.
Hvis FedEx-sendelappen får status "EWO", må du legge ved en manuell faktura.
Tar du betalt for vare legger du ved egen faktura. Om du ikke tar betalt for vare må du legge ved ProForma Invoice. Den finner du her: Mal Pro Forma/Invoice
Mer detaljert informasjon om utlandssendinger og hjelp med fortolling finnnes her: Infoside Utland
Normalt tar Priority-sending 3-5 dager, mens Economy-sending tar 5-7 dager.
Vennligst forsikre deg om at du oppgir riktig mål og vekt for pakken din. Feil oppgitte mål eller vekt vil føre til etterfakturering av mellomlegget samt straffegebyr.
Hvis pakken overskrider den tillatte vekten på 35 kg eller hvis noen av dimensjonene overstiger 120cm, påløper et ekstra håndteringsgebyr.
Før du sender pakken, anbefaler vi at du sjekker om varene er tillatt inn i mottakerlandet.
FedEx har laget en liste over tilleggsgebyrer ved import til enkelte land: https://www.fedex.com/no-no/ancillary-clearance-service.html
Hvis du har spørsmål eller trenger informasjon om sendingens status, må du kontakte FedEx. Du finner FedEx kundestøtte her: FedEx kundestøtte