Kundeservice: 35102419 (09:00-15:30)

Kjøpsbetingelser

Innledning:
Dette kjøpet er regulert av den nedenstående standard avtalevilkår for forbruker- og bedriftskjøp av
frakt- og distribusjonstjenester over Internett. Vilkårene kan endres uten nærmere varsling og gjelder på tvers av mulige kanaler og websider som en pakke fra Pakkepost kan bookes via.


1. Avtalen
Fraktavtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken. Avtalen gjelder for Bring, PostNord og FedEx sine frakttjenester. Valgt tjeneste fremkommer tydelig gjennom kjøpsprosessen.


2. Partene
Selger
Firmanavn: Pakkepost AS
Kontaktadresse: Mælagata Sør 58, 3716 Skien
E-post: support@pakkepost.no
Telefonnummer: 35102419
Organisasjonsnummer: 924490845mva

Kjøper er den person som foretar bestillingen.


3. Priser
Prisene, som er oppgitt i nettbutikken er i NOK, inkluderer merverdiavgift.
Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt. 
Priser følger markedet og kan endres uten forvarsel. 

4. Leverandørens forpliktelser
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren og følgende forpliktelser gjelder overfor avsender:
- Bekreftelse for at pakken er sendt gjennom sporingslogg for pakke via Bring
- Frakt av pakke ihht avtale via Bring
- Mottaker får hentemelding på sms, e-post eller i App, og kan hente pakken på sitt lokale hentested.
- Bekreftelse for at pakken er sendt gjennom sporingslogg for pakke via FedEx
- Frakt av pakke ihht avtale via FedEx

Forhold leverandøren ikke er ansvarlig for:
- Avsender må forsikre seg om at pakken er forsvarlig emballert, og eventuelle skader under transport som skyldes mangelfull emballering er avsenders ansvar.
- Leverandøren er kun en tredjepartsleverandør for frakten, og kan ikke holdes ansvarlig for andre parters håndtering av forespørsler, krav om bytte, heving, refusjon eller skader under frakt e.l.
- Feil eller manglende info i sendelapp.

5. Ordrebekreftelse
Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.


6. Betaling
Pris avsender betaler for frakt vises etter innlogging og i siste steg for betaling under bestillingsflyten. Vi har kun kortbetaling, og både debit og kredittkort kan benyttes, samt VIPPS. Alle kortopplysninger SSL krypteres og håndteres av tredjepartsleverandør Bambora, noe som betyr at sikkerheten er god og at det kun er Bambora som har tilgang til din kortinformasjon.  Fraktsats velges etter størrelse og vekt på pakke. Da går det på hva som er tyngst av faktisk vekt og volumvekt. Det vil si at om vekt er 5 kg, men volumvekt er 15 må man benytte Pakkepost L (10,1 - 20 kg)
Ved å kjøpe frakt fra Pakkepost AS godkjennes samtidig at det sendes faktura for etterfakturering vedrørende feilbestilt frakt pr mail med pdf og/eller ehf.

6.1 Ekstra betaling, (brudd ved bestilling mot faktisk størrelse)
Ved oppgitt feil mål og vekt ved bestilling som gjør at kostnaden for pakken øker under sending, vil mellomlegget bli etterfakturert kunde. 
Hentefrist for pakker er 7 dager både med Bring PostNord. Returfrakt ved ikke avhentet pakke vil bli etterfakturert avsender ihht gjeldende retursatser.
Alle pakker, både pakker via Bring eller PostNord blir kontrollmålt på terminaler for standardiserte målesystemer. Kontrollmåling blir oppdatert i din pakkesporing på "Min Side" når pakke har gått gjennom terminal. Hvis mål ikke stemmer med fraktsats man har kjøpt, blir man etterfakturert for mellomlegget. Pakkepost AS må forholde seg til Bring og PostNord sine målinger på alle pakker som sendes, og ved innvendelser på Bring eller PostNord sine kontrollmålinger må det dokumenteres med bilder som viser mål og vekt på pakke.
For endring av info på sendinger som er levert inn forekommer et endringsgebyr på 299,-
6.2 Ekstra betaling til utland, (brudd ved bestilling mot faktisk størrelse)
Priser er med forbehold om at kunde har oppgitt riktig vekt og størrelse. Eventuelle tollgebyrer eller ekstra gebyrer i henhold til særskilte lover i land det gjelder vil etterfaktureres.
Ved oppgitt feil mål og vekt ved bestilling som gjør at kostnaden for pakken øker under sending, vil mellomlegget bli etterfakturert kunde.
Ved å overskride maks tillatt vekt på 35kg, overskridelse av maks tillatt volumvekt, eller om noen av lengdene er over 120cm (Annet enn allerede betalte tillegg som er betalt ved kjøp) forekommer et ekstra håndteringsgebyr på 449,-
Pakkepost.no benytter FedEx for alle utenlandssendinger, der alle pakker blir kontrollmålt på FedEx terminal i Norge. Pakkepost AS må forholde seg til FedEx sine målinger på alle pakker som sendes, og ved innvendelser på FedEx sine kontrollmålinger må det dokumenteres med bilder som viser mål og vekt på pakke.
6.3 Ekstra kostnader/gebyrer utland
Pakkepost.no er ikke ansvarlig for særskilte lover og gebyrer for å hente ut pakker i enkelte land.
Det er avsender sitt ansvar å sørge for å følge lover og regler over hva som er lovlig å sende til enkelte land.


7. Kundeservice
Vår kundesupport er åpen Mandag til Fredag fra kl 09:00-15:30 (Lunsj fra 11-12) på tlf 35102419
Du kan også sende oss en mail på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

For alle henvendelser om sporing og status på pakke til innland via Bring, må Bring kontaktes direkte. Dette kan du gjøre her: https://www.bring.no/kundeservice/kontakt-oss

Du kan spore pakken din med Bring her: https://sporing.bring.no/sporing/

 

For alle henvendelser om sporing og status på pakke til innland via PostNord, må PostNord kontaktes direkte. Dette kan du gjøre her: https://my.postnord.no/privat/customer-service?chatType=customer-service

Du kan spore pakken din med Bring her: https://www.postnord.no/pakkesporing 

 

For alle henvendelser om sporing og status på pakke til utland må FedEx kontaktes direkte. Dette kan du gjøre her: https://www.fedex.com/no-no/customer-support.html 

Du kan spore pakken din med FedEx her: www.fedex.no/sporing


8. Erstatning for tap, skade eller forsinkelse
Leverandørens ansvar for en pakke opphører nå sendingen er utlevert til mottaker, stilt til mottakers rådighet eller returnert og tilbakelevert avsender.
Alle henvendelser angående klager, tap eller skader må sendes til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.  


Forsikring både via Bring og PostNord er i henhold til Bring og PostNord sine vilkår der det er vegtrafikkloven som er gjeldende. Standard forsikring er 17 DCR pr. kg. reell vekt. 1 DCR = ca. 10-12 kr
Forsikring gelder ikke for Pakkepost Norge S (Pakke i postkasse)
For pakker med høy verdi anbefales det å tegne egen vareforsikring.
Merk at ved pakkesending via Bring gjelder til enhver tid gjeldende vilkår for erstatning hos Bring: https://www.bring.no/vilkar
For pakkesending til utland gjelder enhver tid gjeldende vilkår for erstatning hos FedEx: https://www.fedex.com/no-no/conditions-of-carriage.html 
For pakkesending via PostNord gjelder enhver tid gjeldende vilkår for erstatning hos PostNord: https://www.postnord.no/tips-og-rad/savnede-skadede-eller-forsinkede-forsendelser 

Leverandøren er ikke ansvarlig for skader som oppstår som konsekvens av det man må kunne forvente gjennom normal transporthåndtering, herunder, men ikke avgrenset til:

  • Feil eller forsømmelse fra den skadelidtes side
  • Sendingens beskaffenhet
  • Mangelfull emballasje
  • Forhold og følger som Leverandøren ikke kunne unngå eller avverge (Force majeur).

Det er avsenders ansvar å sørge for at innholdet i en pakke er forsvarlig innpakket. Ofte er det flere omlastninger og omsorteringer underveis, slik at emballasjen må være solid og tilpasses det gods som skal fraktes. Skjøre ting må være omgitt av støtdempende materiale, slik at det kan fange opp trykk og støt og beskytte innholdet. Gods plassert på pall skal være plastret, stroppet eller emballert på en slik måte at det er best mulig sikret mot skade, og at det holder seg samlet på pallen under hele transporten. 

Ved eventuell skade på sending må det dokumenteres ved mottak av pakke at pakke er skadet. Ta bilde av skader på indre og ytre emballasje. Varefaktura/kvittering på kjøp må sendes til oss sammen med bilder og dokumentasjon av skaden.

 

9. Reklamasjon, klager og forsikring
For reklamasjon og klager må henvendelser sendes til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. umiddelbart, uten ugrunnet opphold. 
Det er kundens eget ansvar å levere inn pakker på riktig innleveringssted. Pakkepost AS er ikke ansvarlig for pakker levert til feil transportør.
Forsikring både via Bring og PostNord er i henhold til Bring og PostNord sine vilkår der det er vegtrafikkloven som er gjeldende. Standard forsikring er 17 DCR pr. kg. reell vekt. 1 DCR = ca. 10-12 kr
For pakker med høy verdi anbefales det å tegne egen vareforsikring.
For sendinger til utland gjelder FedEx sine egne vilkår for forsikring. Se her: https://www.fedex.com/no-no/conditions-of-carriage.html 

10. Ekskludering
Pakkepost AS kan ved mistanke om forsettlige, vesentlige og gjentatte misbruk ekskludere personer og firma fra tilgang til vår tjeneste.

Har du ikke konto? Registrer deg

Logg inn