Kundeservice: 35102419 (09:00-15:30)

Kjøpsbetingelser

Innledning:
Disse vilkårene regulerer kjøpet av frakt- og distribusjonstjenester fra Bring, PostNord, HeltHjem, NBT, og FedEx via Pakkepost AS. Pakkepost AS er en tredjepartsleverandør som videreselger frakttjenester fra disse selskapene. Vilkårene kan endres uten forhåndsvarsel og gjelder for alle kanaler og nettsider hvor Pakkepost tilbyr sine tjenester.

1. Avtalen:
Fraktavtalen mellom kjøper og selger baserer seg på informasjon gitt i nettbutikkens bestillingsløsning. Avtalen dekker frakttjenester fra Bring, PostNord, HeltHjem, NBT, og FedEx. Valgt tjeneste angis tydelig under kjøpsprosessen. Ved å fullføre kjøpet godtar kjøper å følge de gjeldende vilkårene til den respektive frakttjenesten.

2. Partene:
Selger:
Firmanavn: Pakkepost AS
Adresse: Mælagata Sør 58, 3716 Skien
E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Telefon: 35102419
Organisasjonsnummer: 924490845MVA

Kjøper:
Den person eller enhet som gjennomfører bestillingen.

3. Priser:
Alle priser oppgitt i nettbutikken er i NOK og inkluderer merverdiavgift. Totale kostnader, inkludert alle avgifter og leveringskostnader, spesifiseres før kjøpet fullføres. Pakkepost AS forbeholder seg retten til å justere prisene uten varsel.

4. Leverandørens forpliktelser:
Pakkepost AS forplikter seg til å videreformidle bestillinger til den valgte frakttjenesten (Bring, PostNord, HeltHjem, NBT, eller FedEx). Når bestillingen er mottatt, er avtalen bindende for begge parter.

Følgende gjelder:
-Bekreftelse på at pakken er sendt gjennom sporingslogg for den valgte frakttjenesten.
-Frakt utføres i henhold til avtalen med den valgte frakttjenesten.
-Mottaker varsles om hentemelding via SMS, e-post eller app fra den valgte frakttjenesten.

Ansvarsfraskrivelse:
-Pakkepost AS er en tredjepartsleverandør og kan ikke holdes ansvarlig for utførelsen av frakttjenestene levert av Bring, PostNord, HeltHjem, NBT eller FedEx.
-Skader som oppstår på grunn av utilstrekkelig emballering av pakken er avsenders ansvar.
-Pakkepost AS er ikke ansvarlig for forsinkelser, tap, eller skader som oppstår under transport. eller for pakker levert til feil transportør.

5. Ordrebekreftelse:
Selgeren sender en ordrebekreftelse til kjøper uten ugrunnet opphold etter mottak av bestillingen. Kjøperen må kontrollere at ordrebekreftelsen samsvarer med bestillingen. Ved avvik må kjøper kontakte Pakkepost AS umiddelbart.

6. Betaling:
Fraktkostnaden vises etter innlogging og før kjøpet fullføres. Betaling kan kun gjøres med debit- eller kredittkort samt VIPPS, og håndteres av tredjepartsleverandøren Payee AS. Kjøper godtar at feilbestilt frakt kan etterfaktureres via e-post.

6.1 Ekstra betaling ved feilbestilling:
Ved feil oppgitte mål og vekt som medfører økte fraktkostnader, vil mellomlegget bli etterfakturert. Hentefristen for pakker er 7 dager. Pakkepost AS forbeholder seg retten til å etterfakturere returfrakt for uavhentede pakker. Kontrollmålinger utført av Bring, PostNord, HeltHjem, NBT eller FedEx er bindende, og eventuelle innsigelser må dokumenteres med bilder.

6.2 Ekstra betaling for utenlandssendinger:
Riktig vekt og størrelse må oppgis ved bestilling. Eventuelle tollgebyrer eller andre gebyrer påløper og vil bli etterfakturert. Ved overskridelse av maksimal tillatt vekt eller volum tilkommer et håndteringsgebyr.

6.3 Ekstra kostnader/gebyrer utland:
Pakkepost AS er ikke ansvarlig for lokale lover og gebyrer knyttet til pakkehenting i andre land. Avsender er selv ansvarlig for å følge gjeldende regler for forsendelser til utlandet.

7. Kundeservice:
Pakkepost AS sin kundesupport er tilgjengelig mandag til fredag kl. 09:00-15:30 (lunsj kl. 11-12). For spørsmål om sporing og status på pakker, må kjøper kontakte den aktuelle frakttjenesten direkte via deres nettsider.

8. Erstatning for tap, skade eller forsinkelse:
Pakkepost AS fraskriver seg ethvert ansvar for tap, skade eller forsinkelse etter at pakken er overlevert til den valgte frakttjenesten. Ved eventuell skade på en pakke, må kunden dokumentere skaden med bilder og sende disse til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. så snart som mulig etter at skaden er oppdaget. Pakkepost AS vil bistå med å formidle kravet videre til den aktuelle frakttjenesten (Bring, PostNord, HeltHjem, NBT, eller FedEx) i henhold til deres gjeldende vilkår. Forsikring for pakken håndteres i tråd med vilkårene til den respektive frakttjenesten.

9. Reklamasjon, klager og forsikring:
Reklamasjoner og klager må sendes til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. umiddelbart etter at problemet er oppdaget. Alle forsikringskrav håndteres av den respektive frakttjenesten i henhold til deres gjeldende vilkår, men krav må først sendes via Pakkepost AS som formidler kravet videre til frakttjenesten. Pakkepost AS er ikke ansvarlig for pakker som er levert til feil transportør

10. Ekskludering:
Pakkepost AS forbeholder seg retten til å ekskludere personer eller firma fra tjenesten ved mistanke om forsettlige, vesentlige eller gjentatte brudd på vilkårene.

Med disse vilkårene sikres at Pakkepost AS ivaretar sitt ansvar som tredjepartsleverandør, mens kundens rettigheter og plikter tydelig er knyttet til den valgte frakttjenesten.

Har du ikke konto? Registrer deg

Logg inn